Sunday, 20 September 2015
PGCE#TeachingPrac#2015_Reflection_week 8_7th September -11th September_Schoonspruit Secondary School
Tweede laaste week van my praktiese tydperk by Schoonspruit Sekondere skool. As ek terug kyk na my proeftydperk, besef ek net weereens dat ek in die regte professie is. Ek het elke dag in kontak gekom met verskillende persoonlikhede, verskillende uitdagings in die gesig staar en verskillende situasies betree. Die feit dat elke dag anders is maak hierdie beroep opwindend. Uit die oogpunt van 'n opvoeder, kan ek waarlik se dat ek "my leerders" al hoe meer begin lief geword het by die dag. Ek dink nou al aan hoe moeilik dit sal wees om afskeid te neem, aangesien die 7 weke jou leefstyl begin word het.
Netsoos onderwys sy positiewe aspekte het, is daar ook die negatiewe aspekte en uitdagings wat die skool en onderwyssisteem in die gesig staar. Dit is vir my kommerwekkend om te sien hoe baie skoolleerders dwelms misbruik op die plattelandse skole. Hierdie week is leerders deur 'n opvoeder gevang delms gebruik op die skoolgronde. Dit het my hart so seer gemaak om te weet dat leerders so jonk soos graad 9 hul lewens vergooi en hul assossieer met dwelms. Ek vra myself af waar is ons leerders heen oppad? Dit blyk of dwelmsmisbruik al hoe meer gewild raak onder leerders in die jonger grade. As opvoeder het ek baie vrae vir myself gevra soos: waar het dinge verkeerd gegaan? Ek het besef dat jy kan die leerders ondersteun, motiveer, moed in praat, waarsku, vermaan en praat met hulle, maar as opvoeders is ons nie naweke by hulle nie en dra ons nie altyd kennis van die vriendekringe en/of omstandighede waarin leerders hul bevind nie. Leerders moet 'n sterk persoonlikheid het en doelgerig wees in vandag se lewe om negatiewe uitdagings soos groepsdruk dwelmsmisbruik teen te staan. Alhoewel opvoeders dit nie hoef te doen nie, voel ek dat ons leerders moet inlig oor die gevolge van dwelmsmisbruik en tienerswangerskap. Die getal tienerswangerskap is ook hoog onder die dogters en woon meeste nie meer klasse by nie, maar kom skryf toetse en/of le hul eksamen af. Weereens besef ek dat ons as opvoeders moet ook voorligting aan leerders gee rakende hierdie twee onderwerpe. Ek voel dit is nie net ons werk om die kurrikulum te fasiliteer nie, maar meeste van die tyd moet ons ook optree as 'n sielkundige, maatskaplike werker en sosiale werker ens. Leerders het leiding nodig, iemand om hul vertroue in te stel asook iemand na wie hul kan opkyk. Ek weet ek wil daardie mentor vir my leerders wees as ek onderwys as professie betree.
Hierdie week was ons ook gevra om toesig te hou by die graad 12's tydens hul eksamen. Ek moet se dat ek baie blootstelling ontvang het in terme van eksamen prosedures asook die prossessering van eksamenvraestelle. Toesighouding tydens eksamens is immers een van die opvoeders se pligte. Ek besef dat dit baie belangrik is om leerders se gedrag te beheer asook om kontrole toe te pas tydens toesighouding. As opvoeder moet jy leerders gefokus kry, terwyl jy self gefokus moet wees. Toesighouding het my baie vaak gemaak en ek het die tyd om gewens. Ek het nuwe begrip vir die mense wat toesig hou wanneer ek toetse en /of eksamenvraestelle afle, want dit voel die tyd staan dood stil. Ek is defnitief voorbereid vir die praktyk en weet watter prosedures gevolg moet word.
Hierdie week het ek ook nog lesaanbiedings vir Wiskundige Geletterdheid gehad. Ek het al hoe meer selfvertroue begin bou en ek verbeter in terme van klas kontrole. Ek het dit moeilik gevind om klaskamer beheer uit te oefen weens leerders se dissiplinere probleme. Ek probeer werk aan die kritiek vanaf die opvoeder en gebruik dit om my onderrigstyl te verbeter. Met die aanloop van elke lesaanbieding probeer ek die leerders gefokus te kry deur 'n alledaagse onderwerp van hul belangstelling te verbind met die inhoud van die les om sodoende hul belangstelling te verdiep. Ek neem waar dat leerders meer gefokus is op die les en dit dra by dat hul die aktiwiteit met ywerig uitvoer en as 'n uitdaging beskou. Met verloop van tyd kan ek waarneem dat ek beter beheer het oor die leerders en dat ek in beheer voel van die onderriggebeure. Tydens die verloop van die lesaanbieding het ek waargeneem dat sommige leerders die aktiwiteit baie maklik vind en ander het nie 'n idee gehad wat om te doen nie. Ek kon my probleemareas identifiseer en ek besef dat ek moet meer fokus op leerders se voorkennis en stelselmatig bou tot die ontlokking van nuwe kennis. Ek het ook besef dat voorkennis en nuwe kennis kan nie afsonderlik behandel word nie, maar dit maak 'n integrale deel van mekaar uit en moet volgens diktatiese onderrigswyse aan die leerders bekend gestel word. Sodoende kan ek dan verseker dat al die leerders in die klas dieselfde agtergrond van kennis het en weet wat van hulle verwag word. As opvoeder het ek defnitief gegroei en ervaar ek 'n verbetering in my onderrigstyl. Ek begin al hoe meer verduidelik na gelang van die klas se potensiaal en nie net na gelang van sekere leerders se potensiaal nie.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment